Viestintätoimistot Kaiku Helsinki ja Cocomms yhdistyvät – ”Kiinnostavuus kohtaa vaikuttamisen, valmennus muutosviestinnän”

Suomalainen viestintätoimistokenttä saa uuden haastajan, kun Kaiku Helsinki ja Cocomms yhdistävät voimansa. Tavoitteena on nousta Suomen ykköstoimistoksi, joka tekee asiakkaistaan kiinnostavia sekä vaikuttavia ja luotsaa heidät läpi muutosten. Uusi toimisto työllistää noin 50 viestinnän ammattilaista, ja sen liikevaihdon odotetaan nousevan vuonna 2021 reilusti yli viiden miljoonan euron.

Kirjoittanut Kaiku 04.05.2021

 

Mitä tapahtuu, kun kiinnostavuus kohtaa vaikuttamisen, valmennus muutosviestinnän tai palvelumuotoilu yritysviestinnän? Kaiku Helsinki ja Cocomms päättivät katsoa ja luoda jotakin uutta markkinoille. Yhdistymisestä syntyy ketterä, täysin kotimainen viestintätoimisto, jolla on poikkeuksellisen laaja palveluvalikoima.

Kaiku Helsingin ydinosaamista ovat kiinnostava viestintä, palvelumuotoilu ja valmennukset. Syksyllä 2020 Kaiku sai vahvistusta tutkimuspalveluihin rinnalle perustetusta sisaryrityksestä, strategisesta tutkimustoimisto Vastakaiusta. Cocomms puolestaan tunnetaan yritysviestinnästä, muutos- ja kriisiviestinnästä, vastuullisuusviestinnästä, vaikuttajaviestinnästä, luovasta ja digitaalisesta viestinnästä sekä vahvasta kansainvälisestä liiketoiminnasta.

Kaiku Helsingin Pete Saarnivaara jatkaa toimitusjohtajana ja osakkaana uudessa yrityksessä.

”Uskon, että juuri Cocommsin kanssa pystymme rakentamaan viestintätoimistokenttään haastajan, joka yhdistää ison ja pienen viestintätoimiston parhaat puolet: palvelemme asiakkaita kaikissa viestintätarpeissa niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin ja säilytämme silti yrittäjävetoisen toimiston nopeuden, joustavuuden ja mutkattomuuden”, Saarnivaara sanoo. ”Ja sitä tarvitaan juuri nyt. Nopeat muutokset asiakkaiden päässä eivät pääty koronaan.”

Valokuvassa Kaija Pohjala ja Pete Saarnivaara

Kaija Pohjala ja Pete Saarnivaara.

Kaija Pohjalasta uuden yrityksen osakas

Kaiku Helsinki ostaa Cocommsin koko osakekannan. Kaija Pohjalasta, Cocommsin omistajasta ja toimitusjohtajasta, tulee uuden yrityksen osakas ja hallituksen sekä johtoryhmän jäsen. Yrityksen muut omistajat Saarnivaaran ja Pohjalan lisäksi ovat Kimmo Kuokka, Ville Lehtovirta, Jouko Marttila, Salla Syrman ja Markku Vänskä.

”Kaiku on suomalaisessa omistuksessa oleva, asiantunteva ja arvostettu toimisto, jonka arvomaailma on hyvin samankaltainen Cocommsin kanssa. Yhteinen sävel ja luottamus löytyivät heti neuvottelujen alkumetreillä. Kaiken huipuksi meidän osaamisemme täydentävät toisiaan eikä päällekkäisyyksiä ole nimeksikään”, Pohjala sanoo.

”Kolme vuosikymmentä viestintätoimiston liiketoiminnan kokonaisvaltaisessa vetovastuussa on ollut aivan uskomaton matka, mutta samalla myös kuluttavaa, raskasta ja riskialtista. Koin, että nyt oli aika vaihtaa roolia ja avata uusi ovi uralla. Uudessa roolissani Kaiussa pääsen keskittymään rakastamaani asiakas- ja myyntityöhön sekä johtamaan kansainvälisiä verkostojamme”, hän jatkaa.

Toistaiseksi molemmat yritykset jatkavat omilla brändeillään, ja yritysten integroimista yhteen ryhdytään suunnittelemaan osallistamalla henkilöstöjä.

”Haluamme luoda henkilöstön toiveiden pohjalta rohkean, inhimillisen, aidon ja luovan viestinnän työyhteisön, jossa pääsee kehittymään ja kehittämään. Toimiston, jossa työskentely on meriitti alalla”, Pete Saarnivaara kertoo.

 

Lisätiedot:

Pete Saarnivaara, puh. 050 568 8635, pete.saarnivaara@kaiku.fi

Kaija Pohjala, puh. 0400 502 183, kaija.pohjala@kaiku.fi

 

Lue lisää aiheesta

21.04.2021

Miksi viestinnän kiinnostavuus­muotoilu on nyt tärkeämpää kuin koskaan?

Seuraavaksi näet muutaman viestin. Ne ovat aitoja, eri yritysten julkaisemia viestejä, joista olen vain poistanut ...

Lue lisää

24.05.2022

Vain kiinnostava viesti vaikuttaa – 13 keinoa erottautua viestinnän valtameressä

Yritykset ja organisaatiot tarvitsevat vaikuttavaa viestintää kipeämmin kuin koskaan. Kuten hallituksemme puheenjohtaja ...

Lue lisää