Viestintätoimistot Kaiku Helsinki ja Cocomms päättivät toukokuussa 2021 ryhtyä yhdessä rakentamaan Suomen ykköstoimistoa, joka tekee asiakkaistaan kiinnostavan ja luotsaa heidät läpi muutosten.
Nyt yhdistyminen on loppusuoralla ja toimistot ottavat käyttöön yhteisen Kaiku-nimen ja -brändin. Nimi sopii jatkossakin yhteen sisaryhtiö tutkimustoimisto Vastakaiun kanssa. Merkittävä osa yrityksen liikevaihdosta tulee kansainvälisiltä asiakkailta, ja kansainvälisissä yhteyksissä käytetään nimeä Kaiku Group.
Kaikulainen viestintäfilosofia painottaa inhimillisyyttä ja ymmärrystä
Yhdistymisvuoden aikana kaikulaisten 50 työntekijän joukko on pohtinut olemassaolonsa tarkoitusta ja sitä, mihin tarpeisiin yritys vastaa poikkeuksellisen laajalla osaamispaletillaan.
”Uskomme, että muutoksissa menestyvät ne organisaatiot, jotka ovat ihmisiksi. Se tarkoittaa avointa viestintää, vastuullisia tekoja ja osallistumista omaan toimintaan liittyvään yhteiskunnalliseen keskusteluun. Haluamme Kaiussa paitsi elää tällaisten arvojen mukaan myös auttaa asiakkaitamme rakentamaan parempaa huomista – niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin”, sanoo Kaiun toimitusjohtaja Pete Saarnivaara.
Kaikulaiseen viestintäfilosofiaan kuuluu kuuntelun ja kohderyhmäymmärryksen vahva painotus, niin viestinnän palvelumuotoilun kuin tutkimuksenkin keinoin.
”Jos haluat, että viestintäsi kiinnostaa ja vaikuttaa, sinun on ymmärrettävä, mikä ihmisille on merkityksellistä. Sitä varten on luovuttava oletuksista ja kuunneltava aidosti – sekä omaa henkilöstöä että ulkoisia kohderyhmiä”, Saarnivaara jatkaa.
Viestintä tekee merkityksellisestä työstä näkyvää
Kaiun hallituksen puheenjohtajana helmikuussa aloittanut Pauli Aalto-Setälä näkee, että hyvän viestintäosaamisen tarve kasvaa organisaatioissa kriisien täyttäminä aikoina.
”Kun ihmisten mieli on kriisiin ankkuroitu, ei ole ihme, jos työn imu ja innostus ovat kateissa. Kuitenkin uusiutuminen, luovuus ja hyvinvointi ovat ne merkityksen voimat, joilla pääsemme taas eteenpäin. Taitavan viestinnän avulla voimme vähentää ulkoisten turbulenssien tuomaa painolastia. Viestintä tekee merkityksellisestä työstä näkyvää”, Aalto-Setälä sanoo.
Viestintä- ja tutkimuspalvelujen lisäksi Kaiku panostaa viestinnän valmennukseen ja coachingiin, joissa se on tehnyt palvelukehitystä jo pitkään. Valmennuspalvelujen kirjo on Suomen laajin – somesta ja äänensävystä muutosviestintään ja johtamisviestintään.
”Menestys edellyttää organisaatiolta rautaisia viestintä- ja vuorovaikutustaitoja – niin johdolta kuin kaikilta muiltakin avainhenkilöiltä, asiantuntijoista asiakaspalvelijoihin. Näiden taitojen vahvistaminen valmennuksen avulla maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin ja näkyy sekä työntekijä- että asiakaskokemuksessa”, Aalto-Setälä toteaa.
Lue myös: Mitä kaikulaisten mielestä on kiinnostava viestintä? 13 keinoa erottumiseen
Viestintätoimisto Kaiku
- Palvelut: kiinnostava viestintä Suomessa ja kansainvälisesti, brändi ja visuaalinen suunnittelu, viestinnän tutkimukset ja palvelumuotoilu, yhteiskunnallinen viestintä ja vaikuttaminen, vastuullisuusviestintä, terveys- ja hyvinvointialan viestintä, viestinnän valmennus ja coaching
- Toimitusjohtaja Pete Saarnivaara
- Osakkaat Pauli Aalto-Setälä, Kimmo Kuokka, Ville Lehtovirta, Jouko Marttila, Kaija Pohjala, Pete Saarnivaara, Salla Syrman, Markku Vänskä
- Liikevaihto 2021 oli noin kuusi miljoonaa euroa.
Lisätiedot:
Pete Saarnivaara, toimitusjohtaja
Puh. 050 568 8635
pete.saarnivaara[a]kaiku.fi
Pauli Aalto-Setälä
puh. 040 543 7444
pauli.aalto-setala[a]kaiku.fi